torsdag 17 juni 2010

Bröllopsdag 2010

Det har firats en hel del på sistone. Den 9:e fyllde jag år, vilket vi firade med kalas i lördags. Jag önskade mig givetvis god mat och dryck, och fick så mycket gott att vår bröllopsdag - vilken jag och Christian firade tre dagar senare - blev en orgie i de godaste av presenter.

Häng med nu:

Det skålades i skumpan vi fick av Pontus & Moa - tack! -, det åts ostron och hummer vilka vi köpte med presentkort från Helena, Koffer, Ivar, Stina, Fredrik, Bo, Erika & Gustaf - tack! - till vilket vi drack vinet Linus köpte åt oss på Sardinien eftersom vi drack det där på vår bröllopsresa - tack! -, det mumsades anklevermousse vi fick av Mats & Janna - tack! -, det goffades finfina getostar och granskottsirap från Löfsta vi förärats av Julia & Otto - tack! - men även den godaste av parmesanbitar skänkt av Lisa & Daniel - tack! - samt pimplades urgott rödvin vi fått av Tomas & Mimmi - tack!
Tack tack tack!

Och då har jag fortfarande massor av fina saker kvar att äta, dricka och njuta av i största allmänhet från resten av mina grymma gäster.

Tack underbara familj och alla fina vänner för att ni så generöst och kärleksfullt förgyllde min födelsedag, och gjorde firandet av våra tre år som gifta till en kulinarisk milstolpe. You rock!

6 kommentarer:

Annika sa...

Grattis än en gång, i efterskott! Vilka fantastiska presenter, och vilka vänner ni måste ha! Blri riktigt avundsjuk på bådadera...låter rent ut sagt underbart.

Lillasyster Lillan sa...

Tack ska DU ha - för att vi fick komma och för att..
..ja, för att du finns!

Pytte/Eleonora sa...

Annika - tack snälla! Ja, jag är minst sagt avundsvärd. Både födelsedagen och bröllopsdagen blev underbara kvällar! Den ena behövde vi dock inte städa lika mycket efter...

Lillasyster Lillan - tack ska DU ha! Du gör det så mycket roligare att finnas. Puss!

Lulle sa...

Världens bästa Pytte, tack själv! Det ska DU & Christian till att göra en riktig fest!

sanna sa...

Grattis i efterskott, hoppas äktenskapet är lika härligt som alla underbara presenter!!

Pytte/Eleonora sa...

Lulle - åh, we like to think so! Hörni, vuxna fester är överskattat visar det sig. När man är 32 är det tydligen fortfarande roligt att dansa på borden. Ni som mognat ytterligare - visst är det roligt även vid 40? 50? 80? jag vill så gärna tro det. Lulle, tack för all ovärderlig hjälp!

Sanna - tackar tackar! Vårt äktenskap är helt klart värt att fira. Och så ska det förbli!