fredag 29 januari 2010

Frukostnyhet jag inte kommer testa. Just nu.

Jag fick just erbjudande om att testa den här produkten, och det hade jag gärna gjort om det inte vore för mitt nya sötsaksförbud. Jag är normalt en fantast av naturella yoghurtar och avböjer oftast när det kommer till smaksatta sådana, men de här ser faktiskt goda ut. Och är kanske inte fulla av skit heller, om man får tro pressmeddelandet:

Produkten innehåller äkta vanilj hämtad från särskilt utvalda delar av världen. Inga konstgjorda smakämnen, och med en naturlig fetthalt på mellan 3,5 och 5 %. Yoghurten finns i fem smaker: vanilj, blåbär, choklad, citrus och hallon.

Någon annan som provat?

2 kommentarer:

Mia sa...

Provade chokladsorten på tonåringarna, dom tyckte den var äcklig. Vi den skulle smaka choklad, men den smakar vanilj med torra små chokladflisor i...

Alex sa...

Testade också den med choklad i, blev lyrisk över tanken på choklad i filen. Men ack så fel jag hade...den var vidrig. Inte ens vaniljsmaken hade dom lyckats med och chokladen var det inte bättre med. Torra flingor som liksom aldrig försvann ur munnen, man fick helt enkelt ge upp tanken på att de skulle smälta ihop med yoghurten i munnen och helt enkelt tugga i sig det och sen försöka svälja den blivande chokladbollen. Ingen höjdare...Nu när jag ändå pratar om yoghurt vill jag passa på att höja ett varnande finger för lindahls så kallade delikatessyoghurt. Det är bara att inspektera ingredienserna för att inse att det inte handlar om delikatess...