onsdag 19 november 2008

"Köttgryta" Bourgogne

Allvarligt talat. Jag fattar det inte. Hur i hela världen kunde jag få för mig att det var en okej idé att äta den här vedervärdiga så kallade grytan till lunch? Att vara stressad är ingen ursäkt för att sätta i sig vilken skit som helst. Titta på innehållsförteckningen och se om ni inte ändå föredrar lite fett, alla ni som bantar!

Ingredienser: Ris 35%, vatten, nötkött 14%, röd och gul paprika 10%, lök, tomatpuré, modifierad majsstärkelse, bacon 0,6% (griskött, saltlake (vatten, salt, druvsocker, antioxidationsmedel (mononatriumcitrat), konserveringsmedel (natriumnitrit)), rödvinsextrakt, kapris (kapris, vatten, salt), jästextrakt, salt, vitlök, farinsocker, svamp (smörsopp, Karljohansvamp, champinjon), färgämne (sockerkulör), morötter.
Salthalt: 1%

Inte gott. Inte gott alls, kan jag lova er.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha! Min viktväktande kollega Jenny konstaerade just att hon inte kommer att inhandla denna eminenta gryta. Vi fettar vidare som vanligt.